En primer lloc, donar-vos les gràcies per haver respost les enquestes. L’escola som tots i la vostra opinió i el vostre punt de vista és molt important.
Hem procurat donar resposta a tots aquells suggeriments o
propostes que s’han fet amb respecte. Volem recordar-vos també que no és
necessari que espereu a les enquestes per fer-nos arribar aquestes inquietuds o
propostes de millora ja que hi ha coses sobre les que aquest curs ja no podrem
actuar, encara que si les tendrem en compte en un futur. Podeu utilitzar els
fulls de suggeriments que teniu a la vostra disposició, parlar amb els tutors o
amb l’equip directiu, si ho considerau necessari.
Les famílies que heu respost l’enquesta heu estat un 65,64%.
Tots els resultats estan per damunt del valor desitjat exceptuant el serveis de
transport escolar .
D’aquest apartat no
hi ha cap suggeriment, observació ni proposta de millora. El tema del transport
des del centre es continua treballant i, s’han fet canvis per agilitzar i
millorar encara que hi ha moltes qüestions que no depenen directament del
centre.
Respecte als suggeriments i les propostes de millora us
volem fer arribar el següent:
-
El fet de fer esperar a la següent classe quan
un alumne arriba tard és per no interrompre les classes, a més a més, donam
l’opció de que l’alumne es quedi esperant al sofà sota la vigilància del mestre
de guàrdia perquè les famílies puguin incorporar-se a la seva feina el més
aviat possible.
-
Respecte a les instal·lacions, l’estat de
l’edifici, el pati i la seva neteja dir-vos que continuam treballant-ho. Aquest
estiu hi ha dos obres previstes. Per una banda la d’accessibilitat (eliminació
de barreres arquitectòniques) i reforma de banys d’infantil i exteriors i per
l’altra la remodelació de tota la coberta de l’edifici. Una vegada fet això
està previst treballar en el pati de primària.
-
Pel que fa a la informació de l’evolució dels
alumnes al llarg del curs dir-vos que cada dilluns de 14 a 15h els mestres
estam a la vostra disposició. Referent a la informació del que treballarem amb
els alumnes als diferents nivells i àrees procurarem tenir-ho en compte per
tracta-ho amb més profunditat a les reunions inicials.
-
L’àrea d’anglès al centre té molta importància.
A Infantil es fan entre 2 i 3 hores setmanals i a primària 4 sempre que els
recursos humans ho permeten. A més a més, el centre participa dels del curs
2015-2016 en el programa d’Auxiliars de conversa promogut per la Conselleria
d’Educació. Amb aquest programa hem pogut gaudir d’un assistent natiu d’anglès
que dóna valor afegit a les sessions d’anglès. A més, els resultats dels nostres alumnes a les avaluacions externes están per damunt de la mitjana de Balears.
-
El tema de tenir un parking més segur, és un
aspecte demanat a l’Ajuntament en reiterades ocasions. L’APIMA del centre també
ho ha manifestat al consistori. Ho seguim demanant però, de moment, no hem
tengut resposta ni actuacions al respecte. En el que sÍ teniu molt a veure les
famílies és en procurar fer un bon ús i aparcar correctament.
-
Hi ha un suggeriment sobre la necessitat de fer
xerrades de primers auxilis per mestres i pares. Informar-vos que a tots els centres
d’Eivissa funciona el programa Alerta Escolar. Una de les actuacions d’aquest
programa són les xerrades als mestres . Al nostre centre, cada curs ens
ofereixen una xerrada amb temes diversos que resulten molt útils. Així i tot,
ho podeu proposar a l’APIMA i ells, de bon gust, organitzaran la xerrada.
-
El classdojo sí permet baixar les fotografies,
si necessitau ajuda per fer-ho no dubteu en passar per la secretaria del
centre.
-
Respecte a la llengua de comunicació
família-escola procuram ser molt flexibles. A més, avui en dia existeixen eines
que permeten la traducció de manera molt àgil i fàcil (el classdojo mateix té
aquesta funció). Així i tot, si alguna família té dificultats per entendre les
comunicacions que arriben des del centre que no dubti en comunicar-ho al tutor per
trobar una solució.
-
El tema de la natació dir-vos que a primària es
fa al primer trimestre de primer a dins de les hores d’Educació física. En
aquesta àrea hi ha molts altres aspectes a treballar. Així i tot, s’estudiaran
les possibilitats amb el mestre d’Educació Física.
-
Respecte a la distribució dels espais del
centre. Aquest curs hem tengut dos grups de 3 anys i perquè era un grup
reduït(15 alumnes màxim), perquè volíem que el cicle funciones unit, per la
proximitat del bany, ... hem transformat una aula d’usos múltiples del cicle en
una aula pel grup. Aquest curs amb la introducció dels ambients d’aprenentatge
els alumnes d’aquest grup han gaudit de tots els espais d’infantil 3 dies a la
setmana de 12 a 14h. En determinades sessions d’especialistes han compartit
l’altra aula de 3 anys. A més a més, ens hem preocupat de tenir l’aula
agradable, polida, amb mobiliari atractiu i multifuncional. Pensam que ha estat
la solució més adequada i el proper curs, pensant en tots aquests factors
cercarem la solució més adequada.
Con el tema del lenguaje y traducciones, deciros que class dojo, debe fallar, porque en mi móvil no aparece la traducción y alguna ocasión muy rara, si he visto esta opción. Sin embargo creo que no cuesta mucho trabajo escribir los mensajes a familias en los dos idiomas. Esa sería la solución que se debería tomar ya que esa flexibilidad que dicen tener, solo se obtiene hablando en persona con el personal del centro. No estoy de acuerdo con la respuesta del centro sobre este tema.
ResponElimina